Conținutul este regele

În articolul precedent vă vorbeam despre posibilitățile de a face bani online, mai ales prin deschiderea unui magazin virtual. Scriam acolo că pe net obțineți vizibilitate mărită, granițele cad, distanțele se reduc la zero, magazinul vostru devine brusc accesibil tuturor, din orice colț al țării sau, dacă așa îl concepeți, al lumii. Dar, mai precizam, aveți totuși nevoie (la fel ca și în cazul unui magazin real, din offline) să-l promovați, să-l faceți cunoscut și altora.

În general metodele de a promova un site vizează același lucru ca și în viața reală, respectiv ca acelsite/magazin/business să devină cunoscut la cât mai mulți oameni, în cazul nostru oameni cu acces la internet. Aici nu se includ doar cumpărătorii, ci și posesorii de alte site-uri, care la rândul lor vă pot promova, sau utilizatori ai diverselor rețele sociale (Facebook, Twitter), care din nou, vă pot trimite mai departe mesajul. În special dacă  sunteți la rândul dvs puternic integrat într-un astfel de grup social (și am amintit deja două, blogosfera este iarăși un spațiu de acest gen cu impact foarte puternic, mai sunt câteva) aveți șanse de a vă promova singuri și relativ cu puțin efort propria afacere. Dar dacă nu vă pricepeți sau nu aveți timpul necesar socializării online?

content is king

În acest caz, revenim la clasicele metode SEO (Search Engine Optimization), care vizează aducerea paginilor de pe site-ul dvs în primele rezultate din Google. Ce este totuși acest SEO despre care se vorbește atât, în cuvinte simple? Păi, citând de pe un site din domeniu, există două direcții pe care se poate merge: optimizarea site-ului în sine (SEO On-Page) și obținerea de linkuri spre site (SEO Off-Page). Aceste linkuri (pe care alții vi le pun pe site-urile, forumurile, blogurile lor etc) vă cresc relevanța în ochii motoarelor de căutare, pe principiul că dacă lumea vă menționează și vorbește despre dvs înseamnă că oferiți ceva de calitate.

Și ne reîntoarcem la vechea zicală content is the king (conținutul este regele). Cum evident că nu prea aveți puterea de a-i obliga pe alții să vă pună linkuri, tot ce trebuie să faceți pentru a le obține este să aveți pe site un conținut de calitate. Atunci, lumea vă va remarca și linkurile vor veni de la sine. Este o metodă lentă dar cu bătaie lungă și foarte sigură. Deși, dacă site-ul dvs nu este bogat în informații iar „conținutul” lui se rezumă la articolele efective pe care le vindeți, s-ar putea ca pentru a obține un boost în creștere să fie necesar să apelați la un specialist SEO (sau mă rog, o firmă), care să vă găsească pentru început niște linkuri din afară și să vă facă cât de cât populari. Dar și așa, ceea ce este fundamental e conținutul pe care îl oferiți.

Pe net nu prea se poate trișa, calitatea vă va scoate în cele din urmă în față. După mai bine de 10 ani de la afirmația inițială, conținutul este încă regele.

Lasă un răspuns