Cum să faci bani cu blogul (ep. 2)

Dacă ați trecut cu bine de etapele incipiente în blogging, vă puteți apuca de făcut bani cu blogul din dotare. Sau cu blogurile. Că sunt unii care au mai multe bloguri, cum ar fi de exemplu subsemnatul. Pentru asta, una din cele mai simple și mai la îndemână metode existente la ora actuală este să postați advertoriale. Ce sunt advertorialele? Aș putea spune scurt că sunt articole sponsorizate, sau mai pe șleau plătite, dar merită să ne aplecăm ceva mai atent asupra termenului.

bani din blog

În general un blog are doi destinatari, adică este scris pentru două entități diferite: cititorul uman și mașina (sau motoarele de căutare). În categoria întâi, a cititorului, intră desigur toți internauții care vă calcă (fie sistematic, fie cazual) pragul, cu fani, hateri și stalkeri la un loc. În categoria a doua, motoarele de căutare se reduc de fapt la unul singur1, nume important, nu spui cine. Acum, fie că preferați să scrieți pentru public, fie că pentru Google, aceștia doi (publicul și Google) constituie audiența voastră și ei sunt singurii pe care-i puteți influența direct.

În mod natural, advertorialele vor fi și ele de două tipuri. Primele se vor adresa cititorilor și vor fi publicate de obicei pe bloguri cu trafic, deținute de bloggeri consacrați și credibili. Dacă sunteți un astfel de blogger atunci nu veți avea prea multe de făcut pentru a vă găsi clienți, deoarece vă vor căuta advertizerii pe dvs. În fond, numărul blogurilor de top este relativ mic (în comparație cu numărul total de bloguri). Pe de altă parte, dacă sunteți un A-lister, este puțin probabil să-mi citiți articolul și să aveți nevoie de sfaturile mele. De așteptat, advertorialele de acest tip se plătesc bine.

articol de succes

Dar dacă să zicem nu aveți prea mulți cititori? Nu-i mare problemă; cu un minim de constanță și perseverență2 ați obținut cu siguranță (sau veți obține) cel puțin PageRank 1. Asta vă face credibili în ochii celeilalte părți care vă citește, respectiv Google, și dă linkurilor de pe blogul dvs o notă sexy3. În consecință, veți putea publica advertoriale adresate lui Google, adică articole cu linkuri spre site-uri ce se dorește a fi promovate. Prețul lor este mai mic decât al celor din prima categorie, poate și pentru că numărul de bloguri mediocre este mare, în plus va trebui să vă căutați singuri clienți.

Câți bani se pot obține efectiv în acest mod? Depinde. În cazul meu, vineri s-a împlinit o lună de când m-am angajat în astfel de activități editoriale, aici și pe încă un blog. Am câștigat în această primă lună aproape 450 lei, majoritatea în euro și trimiși prin PayPal. Suma nu e mare dar nici neglijabilă, având în vedere efortul depus și faptul că am „lucrat” de acasă sau de la birou. În orice caz, opinez că e mai mult decât câștigă un jurnalist pe cuvânt sau pe timp de lucru4. Clienți am găsit prin intermediul diverselor platforme de advertising existente. Despre ele însă, poate cu altă ocazie.

Sper că v-am fost de folos.


  1. că dacă-i unul e clar că-i singur 

  2. a se citi articolul cu etapele în blogging 

  3. linkul este modul în care practic recomandați un site lui Google; mai multe linkuri externe spre acel site înseamnă o mai mare relevanță a site-ului și implicit apariția lui mai sus în rezultatele căutărilor, toate aceste lucruri sunt binecunoscute celor care se ocupă cu SEO 

  4. ceea ce poate explica calitatea îndoielnică a articolelor din presa de azi 

Comments
  1. Sleeper

    interesant! poate ma voi apuca si eu de asemenea afaceri intr-o zi. mi te fac mentor :))

  2. Ethos

    Să știi că e ca la agricultură: semeni primăvara, plivești vara și culegi toamna. Acum la mine e toamnă.

    Deci dacă vrei să câștigi într-o zi, trebuie să te apuci azi. Dacă te vei apuca într-o zi, vei câștiga poate la următorul ciclu… 🙂

Lasă un răspuns

%d bloggers like this: