Cum să faci bani cu blogul (3) – Aplicație practică

Descriam acum circa o lună o metodă simplă dar eficientă de a-ți monetiza blogul, adică de a face bani scriind pe blog: postarea de advertoriale. Dar o descriam mai mult teoretic. Probabil știți vorba: „teoria ca teoria dar practica ne-omoară”. Astăzi o să dau mai mult din casă, prezentându-vă ceva practic. Scriam în articolul respectiv că am început să public texte sponsorizate și că am făcut ceva bănuți din activitatea asta. Ei bine, cei mai mulți i-am făcut cu o platforma numită advertoriale.eu.

advertoriale pe blog

Ce este această platformă? Păi este un site unde te poți înscrie, fie ca blogger, fie ca advertizer. Dacă te înscrii ca blogger, vei primi o serie de joburi (denumite oferte) sau articole de scris, la care poți aplica dacă și când dorești (o ofertă e valabilă un anumit număr de zile, timp în care te poți decide să o preiei). Odată ce ai aplicat la un job, trebuie să scrii un articol care respectă specificațiile lui, specificații descrise foarte clar încă de la început. Nu ți se cere un termen limită, se precizează doar la unele oferte că trebuie să scrii în maxim 24 de ore după aplicare, dar aceste cazuri sunt excepții.

Pe scurt, iată avantajele pe care ți le oferă această platformă, ca blogger:

  • În general ți se cer linkuri spre pagini, articole sau secțiuni ale site-ului promovat, și nu spre homapage.
  • De regulă ești lăsat să pui ce ancore vrei tu, ba chiar se recomandă ancorele naturale.
  • Este permis să ai și alte linkuri în afară de cele sponsorizate.
  • Specificațiile unui job sau ale unei oferte sunt detaliate încă înainte de a aplica, adică știi de la bun început la ce te bagi.
  • Sistemul de plată este foarte simplu, banii se trimit prin PayPal iar adminul nu e țepar, adică nu îți ia 16% din câștig motivând că impozitul pe profit blabla1, cum probabil știți cine practică.
  • Nu este necesară atingerea unui prag minim pentru a scoate banii; aceștia ți se virează automat, la mijlocul și sfârșitul lunii, ca la un serviciu obișnuit.
  • Comunicarea cu adminul pe mail este ok iar dacă ai o problemă și adminul nu e disponibil, îți va răspunde soția lui. 😆
  • Ai multe joburi disponibile. Asta deoarece joburile au de obicei un termen lung de valabilitate. Eu de exemplu m-am înscris cam cu două luni în urmă și încă nu am ajuns în situația de a nu mai avea la ce job să aplic.

Primele trei subpuncte sunt foarte importante deoarece pe de o parte vă lasă o mare libertate în scrierea articolelor și pe de alta vă protejează de eventualele penalizări Google pentru linkuri plătite. În fine, ca să fiu onest, există și câteva dezavantaje:

  • Este loc de mai bine pe partea tehnică. De exemplu, odată ce ai aplicat la un job și el a fost aprobat și plătit, ar fi mișto să nu îți mai apară în lista de joburi/oferte. Încă un exemplu: dacă ai blogul pe wordpress.com, este foarte greu să-l validezi deoarece wp.com nu permite coduri javascript. O soluție este să îi trimiți mail adminului. O alta să inserezi codul de validare în alt blog, sau pe o pagină html de pe PC-ul tău, și să o încarci apoi în browser, va merge și așa. 🙂
  • Nu se ține cont de PageRank (sau alte criterii de departajare, cum ar fi: trafic, relevanță site, nișă), sumele sunt la fel pentru orice blog.
  • La scurt timp după ce m-am înscris, au început să „scadă prețurile”, adică media de bani plătiți pentru un articol scris a scăzut.
  • Nu poți înscrie mai mult de două bloguri. Acest lucru este motivat prin faptul că deținerea de mai multe se face cu prețul sacrificării calității conținutului lor. Totuși, din punctul meu de vedere, unii alocă o oră pe zi blogului iar alții 5 ore, în plus nu toți au același talent, așa că nu poți să-i pui pe același nivel; eu aș fi preferat un criteriu de tip relevanță în Google, având în vedere că până la urmă nu se urmărește premiul nobel pentru literatură ci articole creative cu linkuri relevante.

Cam asta ar fi ce-mi vine acum în minte, și cred că am acoperit tot ce era important, cel puțin din prisma unui blogger. Notați că am realizat un review franc, cu plusuri și minusuri, evident că așa cum le văd eu. Una peste alta, de aici am făcut cei mai mulți bani până acum și încă mai am de scris. Concluziile le trage fiecare pentru el.

Ce putem spune însă din prisma unui advertizer? Despre asta într-un alt articol, că și așa m-am lungit. În încheiere, mult succes!


  1. ca și cum și-ar înregistra toate plățile efectuate către bloggeri 

No Responses

Lasă un răspuns