Imprimante, coduri de bare și alte asemenea

V-ați pus vreodată întrebarea cum apar etichetele cu coduri de bare pe produsele pe care le cumpărați din magazine? Și ce reprezintă ele? Răspunsul la prima întrebare constă în așa-numitele imprimante de coduri de bare. Acestea sunt aparate  specializate în etichetarea mărfurilor și a produselor, cum este de exemplu cel din imagine, luat de pe idmag.ro:

imprimantă mobilă DDP-250

imprimantă coduri de bare idmag.ro

Arată masiv? Poate, dar este totuși o imprimantă mobilă (una din cele mai mari din clasa ei, cred; puteți da click pe imagine pentru a ajune pe pagina produsului), și costă circa 800 de lei. Există și variante mult mai mici și mai ieftine, dar există și variante mult mai mari, industriale: fixe, desktop, RFID etc, la prețuri considerabil mai mari (unele chiar de peste 10000 de lei). La polul lor opus se află cititoarele de coduri de bare, care evident că citesc sau interpretează o etichetă scrisă de un astfel de aparat.

Dar ce este codul de bare și la ce folosește el? Câteva informații despre acest sbiect găsim pe alex-zaharia.eu, sau putem apela desigur și la Wikipedia. Un cod de bare este o refrezentare codificată a unor informații, avându-și cea mai mare utilitate în industrie. De exemplu, codul de bare al unui produs alimentar pe care îl cumpărăm din market va conține de regulă denumirea produsului, prețul lui și poate încă ceva informații suplimentare (lot, data expirării etc).

În ultimă instanță, este vorba despre un cod pe care îl asociem unui produs. La fel ca un IP asociat unui server conectat la internet sau un CNP asociat unui locuitor al țării, codul unui produs permite o identificare și o gestiune electronică mai bună, optimizată, a acelui produs. Acest cod poate fi asociat după mai multe reguli sau formate. Două astfel de formate ies în evidență la mărfuri: Codul Universal al Produselor (Universal Product Code – UPC) si Codul European al Articolelor (European Article Numbering – EAN).

La ora actuală, reprezentarea unui cod de bare este destul de simplistă: câteva dungi negre, mai groase sau mai subțiri, de unde și numele de bare. Odată cu răspândirea internetului și a telefoanelor inteligente, au apărut așa-numitele QR Coduri, care conțin nu doar linii ci și puncte de diferite dimensiuni, așadar sunt mai complexe, și care, scanate, pot transmite diverse informații (cum ar fi adresa unei pagini web). În acest mod, smarfonul personal, dacă are un anumit soft instalat, devine un fel de cititor de coduri mai complexe, dar care nu se ridică la nivelul celor industriale ca performanță.

Lasă un răspuns