Cum se separă hidrocarburile

Despre Dumar Construct scriam cu ceva timp în urmă că face, printre altele, garduri din beton (de fapt, prefabricate din beton la modul general). Firma, cu capital integral românesc și peste 22 de ani de activitate, mi-a lăsat o impresie bună. De afacere autohtonă serioasă, care nu doar că merge dar poate fi avantajoasă pentru client. Recent, băieții de la Dumar au început să colaboreze cu Danco Group Engineering. Rezultatul? S-au extins, iar acum mai produc separatoare de hidrocarburi, uleiuri și grăsimi. Tot din beton prefabricat, pentru că este domeniul lor.

Dumar Construct

Cum funcționează un astfel de separator și unde este el util? În cazul benzinăriilor, al depozitelor de carburanți, al atelierelor auto, al spălătoriilor de mașini și în general oriunde vorbim de intreprinderi industriale sau aplicații ce necesită tratarea apei poluate cu hidrocarburi, vom avea nevoie de un astfel de separator. Cât privește principiul de funcționare, el are la bază gravitația, corelată cu diferența de greutate dintre apă și poluanți. Să explic puțin mai în detaliu.

Apa uzată intră în separator printr-un racord de intrare. La acest capăt este instalat un așa-numit spărgător de jet, care asigură o curgere liniștită. Procesul de separație efectivă va implica trei etape (și straturi). În prima fază, particulele grosiere (impurități materiale cum ar fi nămolul, care nu sunt pe bază de ulei) se vor depune (decanta) pe fundul bazinului interior, constituind și primul strat. Golită de aceste particule, apa uzată va intra în compartimentul de separare al hidrocarburilor, trecând printr-un filtru. Acest filtru are rolul de a uni picăturile foarte fine de ulei în picături mai mari, care, datorită diferenței de greutate, se vor ridica deasupra apei. Se formează astfel straturile 2 și 3, de apă curată dedesubt și hidrocarburi deasupra.

Apa purificată este apoi eliminată. Curgerea ei e controlată de un preaplin (care îi dă drumul) și un plutitor. Acesta din urmă plutește la suprafața apei dar se scunfundă în ulei, deci se află între stratul de apă și de hirdocarburi, comandând închiderea orificiului de golire înainte ca uleiul să înceapă să se scurgă. Evident, în timp stratul de ulei de deasupra va crește, așa că și acesta va trebui la un moment dat eliminat, în conformitate cu normele ecologice în viguare.

Toate aceste mecanisme sunt, deci, implementate de acum și de către firma Dumar, care, repet, este o firmă românească. Devine din ce în ce mai ușor să îți construiești ceva în țara asta fără să apelezi la chestii de import. Ceea ce-i un lucru bun.

Lasă un răspuns