McDonald’s vinde magazinele din România

O ştire de ultimă oră ne parvine prin intermediul Ziarului Financiar: conform unor surse apropiate tranzacţiei, McDonald’s vinde afacerea din România către un antreprenor rus. Ironic, magazinele McDonald’s din Rusia sunt deţinute direct de americani.

McDonald's

După părerea mea, această tranzacţie poate însemna trei lucruri: fie buzinessul nu (mai) este profitabil pe teritoriul ţării noastre, sau nu se ridică la nivelul aşteptărilor, fie compania şi-a modificat puţin strategia în zonă (sau a prins un deal foarte avantajos), fie situaţia politico-economică din România va deveni instabilă. Primul lucru a fost negat de către manageri, care din câte am înţeles au declarat profituri pe anii trecuţi. Punctul doi e şi el cu semnul întrebării, dacă ţinem cont de faptul că Ziarul Financiar a anunţat că se doreşte vinderea afacerii încă din vara trecută. Rămâne ultimul punct, care e foarte interesant.

În general, magazinele McDonald’s sunt mari şi arată bine, aşa că deschiderea unuia nou implică o investiţie considerabilă. Investiţie care, date fiind preţurile meselor, se va amortiza în timp. McDonald’s nu deschide magazine noi ca să câştige peste noapte ci le deschide pentru că îşi permite să aştepte recuperarea investiţiei făcute. Ca urmare, nu investeşte decât în zone şi ţări stabile politic şi economic. De fapt, existenţa acestor lanţuri de magazine a devenit un indicator al stabilităţii din ţara în cauză. Să ştie oare cei de la conducere ceva ce noi nu ştim despre viitorul ţării noastre?

Lasă un răspuns