Ceainice-bijuterii

În orice domeniu există produse de duzină și produse de calitate sau de exepție (pentru că sunt mult mai puține). Ceainicele de pe HomeX îmi par a face parte din a doua categorie. Pentru că, cum să vă spun, n-am văzut în viața mea un ceainic care să arate pe jumătate de frumos ca cele văzute acolo (și dintre care vă ilustrez câteva mai jos, în imagini). Sunt adevărate bijuterii.

ceainic homex

Că un produs de calitate costă mai mult decât unul banal, nici nu-i de mirare. Drama este că deseori ai fi dispus dă dai niște bani în plus pentru a-ți lua ceva de care să fii mulțumit (și care să te țină mai mult), dar nu găsești. Asta se întâmplă deoarece, de regulă, pe majoritatea oamenilor nu-i dau banii afară din casă, așa că cei mai mulți comercianți preferă să investească în produse cât mai ieftine, care să aibă un public țintă cât mai mare. Eu zic că-i o greșeală, dar pentru că asta-i situația, poate ar merita făcută undeva o listă cu site-uri sau magazine online cu produse peste medie, ca să acoperim acest gol. Că totuși, publicul de pe net este mai educat și mai selectiv.

ceainic homex

Dar când produsele de calitate vin la același preț cu cele ordinare, ce-ar mai fi de zis? Nefiind expert în arta preparării ceaiului, am dat o raită pe Google. Nu mă pot pronunța aspra materialelor (presupun că nici nu-i cazul, ce putem găsi decât porțelan, ceramică sau inox peste tot? la gătit încă nu s-au inventat chestii ce depășesc frontiera imaginației) dar vă pot spune că mica mea căutare mi-a întărit prima impresie despre HomeX. Un brand necunoscut unde găsești ceainice infinit mai frumoase decât la nume sonore. De exemplu, la Cărturești am văzut ceaincie și seturi de ceainice simple sau – prin comparație – urâțele, și la 200 de lei. Pe HomeX, cam între 40-160 lei.

ceainic homex

Și cu asta ajungem la următoarea idee din articol (prima fiind aceea că targetarea publicului sărac nu-i neapărat un lucru inteligent). Există produse ieftine și produse scumpe, dar cele scumpe nu sunt întotdeauna de lux. De fapt, acestea se împart la rândul lor în două categorii: de calitate și gioarse. Iar diferența dintre ele se explică prin aceea că și oamenii cu bani se împart, la rândul lor, tot în două: cunoscători și snobi. Hai că v-am amețit cu categoriile. 🙂 Pe scurt: uneori prețul ridicat taxează proștii.

ceainic homex

O să închei cu o mică istorioară, auzită mai demult de la cineva. Un pictor român și-a pus în vânzare un tablou, la o expoziție din străinătate, cerând o sumă după părerea lui potrivită. Primul tip cu bani interesat de tablou a zis că nu-l cumpără, pentru că la un așa preț mic, nu are cum să fie o operă de artă veritabilă. Așa că omul nostru a urcat prețul și și-a vândut tabloul. De meditat.

Lasă un răspuns