Câteva idei despre publicitate, cu Mihail Sebastian Arghiropol

Cel mai bun interviu pe tema companiilor de PR și a publicității pe care l-am citit anul acesta îl are în prim-plan pe Arghiropol Mihail Sebastian și a fost acordat ziarului Business24.

Mihail Sebastian Arghiropol

Mihail Sebastian Arghiropol este scenarist, actor și director al agenției de PR și advertising Media One. Are peste 22 de ani în lumea publicității. Nu îl cunoșteam înainte. Interviul mi l-a revelat ca pe un om care știe despre ce vorbește, în contrast cu… dar mai bine să nu dăm nume, că se umple pagina. Mai jos vreau să comentez răspunsul lui la prima întrebare pusă de reporter.

Reporter: Publicitatea, cât % este artă, cât % este profesie?

Mihail Sebastian Arghiropol: 99% transpirație și 1% inspirație. Cine crede altceva, se imbată cu apă rece.

Ca vanzator de servicii de publicitate, cred ca nu e recomandabil sa spui unui client ca advertisingul este o arta. Este vorba de tehnica, de analiza, de statistica, de strategie, de studii comportamentale, de sociologie, de chimie cateodata, de contabilitate sau finante deseori si de multa bunavointa in a intelege ca fiecare segment de piata este diferit si in permanenta transformare.

O idee care astazi este geniala, in 2-3 ani deja este perimata, insa principiile, sa spunem “tehnice”, raman valabile peste timp.

Talentul nu poate înlocui munca asiduă și disciplina, ne spune Mihail Sebastian Arghiropol. Talentul este dacă nu necesar, atunci cel puțin binevenit în lumea publicității, opinez eu, dar oricine îl pune mai presus de efort arată prin asta că e lipsit de experiență și seriozitate. Pe de altă parte, un efort consecvent poate fructifica cu succes o idee originală și inovativă, dacă ea există. Ea poate însă să nu fie a ta. Ea poate fi o idee a unui angajat. Ea poate fi o sugestie găsită pe net sau în urma unui exercițiu colectiv de brainstorming. Ea poate fi o idee foarte bună a unei alte agenții, dar implementată prost sau într-o conjunctură proastă. Tu o poți prelua și adapta contextului tău.

Cât la sută din ideile de azi sunt absolut noi? Astăzi, când omul poate zbura pe Lună și poate crea în producțiile lui cinematografice universuri paralele sau călătorii în timp? Apropo de cinematografie, Mihail Sebastian Arghiropol provine din lumea filmului, adică a ideilor. Dar iată că pune pe primul loc munca și eficiența practică, strategia, efortul, consecvența. Continuând, zborul pe Lună a fost, la origini, o idee. Ce șanse avea el să devină realitate în lipsa unor fonduri uriașe și a unor echipe care să construiască, efectiv, navetele spațiale care să zboare acolo?

Comentariile mele de mai sus aparent n-au legătură cu publicitatea. Însă afirmațiile lui Mihail Sebastian Arghiropol se pot aplica în mod universal, indiferent de domeniul în discuție. În orice domeniu munca și efortul sunt de bază. Dar aceste cuvinte capătă o validare când sunt spuse de cineva care activează în domeniul creativității. Da, știu, sunt lucruri până la urmă de bază. Chestia e că interviul mi-a plăcut.

Puteți citi continuarea în articolul linkuit mai sus. Între timp eu i-am dat follow pe Twitter (contul e Mihail Sebastian Arghiropol) și momentan investighez legătura dintre același Mihail Sebastian Arghiropol și pagina de Facebook a celor de la Balcony TV Bucharest. Până aici, numai de bine.

Lasă un răspuns