Cinci motive pentru a-ți cumpăra un produs de calitate

M-am uitat azi la câteva produse de pe ContiGrup. Care-i o firmă cu peste 15 ani experiență în domeniul echipamentelor și accesoriilor de tip horeca. Dacă nu știți, horeca desemnează industria ce se ocupă cu servirea alimentelor și a băuturilor. Adică ne gândim la baruri, restaurante, terase, hoteluri și la echipamente ca dozatoarele de suc/bere, aparatele de spălat vase, cuptoarele de fast-food, frigidere etc.

horeca

Deci mă uitam pe site-ul lor, și am observat că unele produse nu au afișat prețul. Găsim la specificații că sunt produse foarte bune, din materiale de calitate, fabricate cu tehnologii ultra-moderne, rezistente în timp și cu consum redus de electricitate. Dar nu găsim un preț. Și m-am gândit că, poate, descrierile de tipul ăsta pot îndepărta unii vizitatori, care vor crede că este vorba de produse foarte scumpe.

Dar iată 5 motive pentru care, dacă vă aflați în fața unui astfel de produs, poate nu ar trebui să-l ocoliți:

  1. Există o zicală românească care spune că „nu-i scump ce-i scump, e scump ce-i ieftin”. Adică, dacă dai puțini bani pe un produs, și calitatea lui va fi pe măsură. Ca o consecință directă el se va strica mai repede, va trebui reparat sau înlocuit, și nici măcar în perioada cât va funcționa bine, nu o va face la parametri comparabili cu cei ai unui produs similar dar de calitate.
  2. Cu cât produsul este mai scump, cu atât pierderile datorate calității lui proaste sunt mai mari! Pentru că nu-i totuna să ți se strice un aparat de tuns sau să ți se strice un frigider. În cazul celui din urmă, fiabilitatea și consumul redus de curent electriv te vor face să-ți amortizezi investiția în timp.
  3. Dacă ați avea nevoie de o traducere, la cine ați prefera să apelați: la un translator profesionist, cu vechime, sau la vecinul de bloc, care nici măcar n-a terminat un liceu cu profil uman, dar se laudă că știe engleza de la calculator? Similar, cuptoare de pizza găsiți la ContiGrup dar și la magazinul de la colțul străzii. Diferența dintre cele două este că primul se ocupă doar cu echipamente horeca, și o face din 2000, în timp ce al doilea vinde și varză și hârtie igienică 5+1.
  4. Ca o continuare la punctul precedent, dacă vi se defectează cuptorul achiziționat în trecut, sau dacă se uzează, sau vreți să-i aduceți niște modificări, la cine va fi mai ok să apelați: la furnizorul care doar cu așa ceva se ocupă sau la patronul magazinului de ferometale de peste drum?
  5. O firmă de profil poate să ofere și servicii suplimentare. Cei de la ContiGrup de exemplu pot dezvolta proiecte unice, personalizate, în funcție de cerințele afacerii dvs, oferindu-vă deci consiliere, proiectare și apoi instalare sau implementare a acestor proiecte, care să vă rezolve problema pe care o soluție universală, făcută în serie, nu v-ar putea-o rezolva niciodată.

Cam acestea ar fi câteva motive care-mi trec acum prin minte în favoarea unui lucru bine făcut, și care s-ar putea rezuma în următoarele cuvinte: dacă vrei să faci un business, trebuie oricum să investești, la modul serios, iar dacă vrei să faci investiții, de ce să nu iei drept criteriu principal calitatea lucrurilor pe care le cumperi, făcând o treabă ca lumea, în loc să te gândești cum să storci 5 bani dintr-o parte sau alta?

Dar, bineînțeles, deoarece nu-i cunosc pe cei de la ContiGrup, s-ar putea să mă înșel. În sensul că poate produsele lor nu sunt mai scumpe decât cele pe care le găsești la magazinul din colțul străzii.

Lasă un răspuns