Limbajul non-verbal dintre două mașini

Aveți mașină? Da? Bine. Eu n-am. Dacă aveți mașină, v-ați pus cu siguranță problema limbajului sau a comunicării dintre două autoturisme aflate în trafic, nu-i așa? Nu v-ați pus-o? Eu da.

mașini pixar

Și mi-am pus-o citind descrierea de la subsolul paginii cu becuri auto de pe autohut.ro. E un magazin online de piese auto, nu contează. Contează ideea. Și anume că indiferent de care sunt, cu halogen, cu led sau cu xenon, becuri H7 pentru opel astra g sau becuri led pentru ford focus, becurile auto sunt organele prin care mașinile comunică între ele. Prin care își dau bună-ziua, prin care își urează la revedere. 🙂

Probabil comparând anatomia unei mașini cu cea a unui om, farul ar juca rolul unui ochi. Dar de fapt, este mult mai mult de atât. Este cel care ne permite să salutăm, să ne semnalizăm intenția de a o lua într-o anumită direcție, să ne facem simțită prezența de la distanță. Să spunem că vrem să depășim sau să tragem pe dreapta. Să semnalizăm o avarie, adică faptul că mașina ne este „bolnavă”. Să mulțumim sau să facem cu ochiul unui model mai nou, cu mai mulți cai putere. Asta dacă suntem idealiști și considerăm că mașinile pot avea și ele suflet. Și pentru că eu sunt, descrierea de pe AutoHut m-a cucerit și mi-a dat apă la moară pentru filosofarea de mai sus.

Dacă suntem mai pragmatici, atunci becurile H7 reprezintă, pur și simplu, un accesoriu mic dar important și necesar pentru mașina noastră. În acest caz, AutoHut ne va cuceri nu prin texte frumos scrise, ci prin câteva avantaje pe care le oferă clienților lor. Să le enumerăm, așa cum reies ele din paginile site-ului:

  • Transport gratuit pentru orice distanță pe teritoriul României, dacă valoarea pieselor comandate (că pot fi mai multe decât becuri, na!) depășește 399 de lei. Indiferent câte colete sunt, indiferent cât de grele sunt. Dacă nu cumpărați de această sumă, transportul vă costă 20 de lei (din nou, indiferent de colete și greutate).
  • Garanție oferită de producător la toate produsele comandate de la ei.
  • Timp de returnare a oricărui produs ce nu vă satisface: 30 de zile. Garantat primiți banii înapoi, scrie acolo.
  • Consultanță profesională oferită de ei (probabil ca să nu cumpărați ceva de care nu aveți nevoie).
  • Livrare prin curier, în 24 de ore (în țară), și direct de la showroom-ul lor, în aceeași zi (în București).
  • Service auto propriu, unde vă montează ei piesele cumpărate.
  • Puncte de fidelitate la fiecare comandă.
  • etc.

Ce înseamnă punctele de fidelitate? Dacă sunteți pragmatici, discounturi la comenzile următoare, proporționale cu valoarea pieselor auto cumpărate până atunci de la ei. Dacă sunteți idealiști, ei bine, vă las pe voi să vă dați cu părerea…

Comments
  1. heheee! Bucșă și cu „Bulger Măghin” :-))) (așa pronunța copilul la vremea aceea!) Am râs mult cu el la filmulețul ăsta! 🙂
    Despre comunicarea între două mașini….ar fi bine să comunice mașinile și nu cei care le conduc. Ar fi mai multă decență! 🙂

  2. Ethos

    Ahh, bună observație! Da, ar fi bine. Cât despre filme, eu încă nu l-am văzut, de fapt am o grămadă de filme pe lista de vizionat, undeva în așteptare. 🙂

  3. Nah! Musai de văzut cu un junior. Are farmec mai mult! :-)))

  4. Ethos

    Deci să-mi fac un junior. Am înțeles aluzia ta fină! 😀

  5. Nu știu dacă era fină! 😀

  6. Ethos

    Lol.

Lasă un răspuns

%d bloggers like this: