Opeluri configurabile și second-hand

Aparent, oamenii simt nevoia să-și cumpere mașini cât mai bune și cât mai noi, dar la mâna a doua. Vedem asta când intrăm pe diverse site-uri de anunțuri auto, unde dacă vânzătorul trece kilometrajul real nu-și vinde mașina, în timp ce dacă scade kilometrajul și urcă prețul cu o mie – două de euro, își găsește cumpărător. E de înțeles că toată lumea vrea o mașină cât mai bună. Problema e că o mașină second hand bună, nouă și ieftină o să găsești, eventual, de ocazie, la un prieten care pleacă dincolo și ți-o dă ție, gen, dar a spera la așa ceva pe un site de anunțuri e ca și cum ai juca la loto 6/49. Se poate, dar foarte rar, părerea mea.

opel autoerebus

În acest context, achiziția unei mașini noi devine sau poate să fie o afacere mai bună. O mașină ca Opelul, care este în general mai ieftin. În plus, o mașină second hand o iei cum o nimerești, poate nu în întregime pe placul tău. În schimb, îți poți configura orice Opel aici, trecând printr-un proces de selecție a clasei de echipare, caroseriei, motorizării, culorii, jantei, carpetei și restului de dotări, în pași. E ca și cum ai juca un joc la calculator, în care îți alegi și configurezi mașina de curse, doar că jocul de pe AutoErebus e pe bune, iar tu vei conduce mașina configurată de tine. În cazul nostru, Opelul, că ei la Opel sunt dealeri.

Da, un Opel la mâna a doua costă mai puțin, lucru ce te-ar putea face să uiți de configuratorul auto. Dar mașina de șosea nu este ca o mașină de spălat. Pe ultima, dacă ți-o iei la mâna a doua, speri să nimerești un model bun, care să nu se strice în primii ani, pentru că nu ai garanție la ea. Un Opel sau un BMW nu funcționează așa, chiar dacă tot firme germane le produc. Fiecare zi în care conduci sau în care ții mașina în garaj este o zi de uzură, iar uzura va implica, treptat, tot mai multe costuri de întreținere. Așa că o mașină second hand e ca un împrumut la bancă: plătești mai întâi un avans, adică costul mașinii, beneficiezi de o perioadă de grație, de șase luni sau un an, după care trebuie să începi să plătești ratele: să schimbi janta, plăcuța de frână etc, pentru că mașina e veche și piesele uzate. Doar că, bineînțeles, nu beneficiezi de confortul și tehnologia unei mașini de ultimă generație. Și nici măcar n-am amintit de țepe.

În concluzie, o mașină nouă poate fi soluția ideală, iar prin acest configurator auto poate fi și exact cum ți-o imaginezi. Din păcate, chiar și în acest caz există unele taxe și cheltuieli de care nu scapi, independente de vechimea automobilului, cum ar fi RCA-ul. RCA care dați-mi voie să vă spun că este strigător la cer (în cazul unui tir ajunge și la 40.000 de roni). Ultima dată când am citit despre asta, acum vreo lună, se discuta în Parlament despre eventuala schimbare a președintelui ASF,  care nu se lăsa dus; nu știu ce va mai fi. Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul.

Lasă un răspuns