Primul pas în afaceri: alegerea numelui firmei

În acest articol o să vă spun câteva cuvinte despre alegerea numelui unei firme și o să vă arăt de ce un banal nume de firma poate fi totuși extrem de important, având uneori un rol aproape crucial dacă nu în succesul, atunci măcar în evoluția pozitivă a firmei respective. Citiți mai departe pentru a vedea argumente mele, menite să vă demonstreze limpede că aserțiunile de mai sus nu sunt deloc o glumă.

nume de firma

Unii dintre voi știți că am mai multe bloguri. La fel ca în cazul unei firme, primul pas pe care îl faci când îți deschizi un site este să îi alegi un nume. Problema e că la început nu ești foarte atent la numele respectiv. Alegerea numelui unei firme sau a unui site este privită ca o chestiune de de rutină, așa că nu i-am acordat nici eu prea multă importanță. Cu blogul de față am nimerit bine, mă declar mulțumit de „SunLog”. Dar am câteva site-uri care au crescut și mi-am dat seama că le-am pus nume nepotrivite. Și acum, după ce au deja vechime și autoritate, este mai greu să le schimb.

Cam la fel stă treaba și cu o firmă. Începi cu un nume firmă oarecare, după care să zicem ai noroc, firma crește, începe să-ți aducă venituri, te scoate în lume, toate sunt bune și frumoase cu excepția acelui nume extrem de neinspirat ales. Oare cum ar fi fost dacă în 1976 Steve Jobs și-ar fi numit compania „Motherboards ’76” (Plăci de bază ’76) în loc de Apple? Cum ar arăta azi un telefon inteligent fabricat de firma „Plăci de bază ’76”? De fapt, dacă privim cu atenție la mărcile cunoscute, vom observa că aproape toate au nume inspirate, ușor de memorat, care au devenit în timp branduri.

Poate că numele de tip brand e chiar o cheie a succesului, permițând ca el să se imprime cu ușurință în mentalul colectiv. Sau dacă nu, un astfel de nume firmă este în mod cert o carte de vizită pozitivă în relația cu viitorii parteneri de afaceri. Și după ce firma crește, după cum ziceam, este mai greu să îl schimbi (știu câteva firme din zona mea, cu nume ca Succesul sau Influent sau Eveniment, care sunt cumva puerile, bănuiesc că patronii lor își doresc acum să fi avut mai multă inspirație când și-au ales aceste nume).

Așadar, numele este important, dar cum să îl alegem cât mai bine, mai ales că nu toți ne pricepem să ne jucăm cu cuvintele? Păi ar fi bine să respectăm câteva reguli de bază, și una dintre ele reiese imediat din rândurile de mai sus (analogia cu Apple): nu inserați în nume elemente ca anul curent, deoarece ele se vor perima cu timpul. Și, dacă v-am trezit curiozitatea, puteți găsi alte reguli și informații în acest sens, precum și suport profesional, pe chronax.ro, urmând linkul din primul paragraf.

Mult succes!

Comments
  1. Mie imi da batai de cap, de cele mai multe ori, alegerea unui titlu de articol.

  2. Ethos

    Mie nu. În schimb cu unele nume de site-uri nu am nimerit-o.

Lasă un răspuns

%d bloggers like this: