Google adaugă numele blogului la finalul titlului de articol

Am scris ceva mai devreme despre importanța optimizării SEO pentru un site. Unul din lucrurile importante pentru SEO este chiar titlul paginii de site sau de blog pe care te afli. Cât privește blogul de față, acum câțiva ani, după ce i-am pus această temă, am optat pentru o variantă simplă și minimală, care să-mi asigure la articole un titlu de forma: “Nume articol” și atât. Cu alte cuvinte, am eliminat numele blogului din titlurile articolelor.

Titluri SunLog

Ideea era că astfel titlurile vor fi mai scurte și mai bune pentru SEO. Astăzi însă, dând o căutare pe Google după “nicusor dan pare putin fumat”, am obținut ce vedeți în imaginea de mai sus. Articolul meu apare pe prima poziție. Pe blog, titlul articolului era: “Nicușor Dan pare puțin fumat”. Google însă i-a adăugat (din oficiu) sufixul ” – SunLog”, titlul devenind în Google astfel: “Nicușor Dan pare puțin fumat – SunLog”. Repet: partea cu ” – SunLog” de la sfârșit a fost adăugată de către Google.

Așadar, atunci când titlul unei postări conține doar numele articolului, mai nou Google adaugă și numele blogului (sau site-ului) la final. Prin urmare, nu mai avea rost să mențin schema mea de titluri minimale, așa că m-am documentat puțin și am trecut la modificarea codului <title> din header.php, după cum urmează:

<title><?php
global $page, $paged;
wp_title( '|', true, 'right' );
bloginfo( 'name' );
if ( $paged >= 2 || $page >= 2 ) echo ' | ' . sprintf( __( 'Pagina %s', '' ), max( $paged, $page ) );
?></title>

astfel încât acum am titluri de forma: “Nume articol | SunLog” când sunt pe un articol, sau “Categorie | SunLog” când sunt pe o categorie, sau “SunLog | Pagina 2” când sunt pe pagina 2 a blogului etc. Și, cu ocazia asta, am aflat că acest sufix nu dăunează deloc optimizării SEO, de vreme ce chiar Google îl adaugă atunci când el lipsește.

Lasă un răspuns