De ce românii nu sunt apreciați?

Vă propun următoarea teză: oamenii de succes din România nu se bucură în afara granițelor țării de recunoașterea și aprecierea pe care ar merita-o. Sunt sigur că avem și noi, în toate domeniile, oameni geniali, dar mass-media pare să promoveze doar vedetele occidentului, uneori ajunse la statutul de vedetă pe merit, alteori doar pentru că au moștenit un imperiu. Și ca să nu mă limitez la discuții teoretice, o să-l iau drept exemplu pe Gabriel Valentin Comanescu, CEO-ul grupului GSP.

Gabriel Comanescu

Evident, când zic GSP nu mă refer la entitatea care vine în mintea fanilor sportului rege, ci la Grup Servicii Petroliere, firma pe care Gabriel Comanescu o patronează cu un foarte mare succes până acum. Și iată de ce: în 1999, după ce terminase Academia Navală Mircea cel Bătrân și ocupase, pe rând, un post de ofiţer electrician în marina comercială şi inginer electromecanic la Romline, Gabriel Valentin Comanescu, pe numele lui complet, s-a lansat în afacerile cu petrol. Mai întâi a reușit să cumpere de la AVAS companiile de foraj pe uscat Foserco şi Aquafor. Apoi, a câştigat licitaţia pentru uzina 1 Mai Ploieşti, devenită ulterior Upetrom, iar în 2004 a înfiinţat GSP, adică Grup Servicii Petroliere. De aici cariera lui continuă într-o direcție tot mai ascendentă.

Astăzi GSP și numele lui Gabriel Comanescu se leagă de contracte de foraj la Marea Neagră cu americanii sau căutarea de petron în Marea Nordului, Mexic şi Rusia, afaceri care anul trecut au totalizat aproape un miliard de euro. Ceea ce mă face să-l plasez pe Comanescu în rândul românilor de succes. Ok, poate ar fi exagerat să-l numesc un Steve Jobs al românilor (deși este unul dintre cei mai bogați români, nu doar constănțeni, cu o avere estimată la 260 de milioane de euro, și deși companiile lui produc bunuri reale, palpabile, nu chestiile pe care le produce Apple, numite telefoane cu stil, Apple care merge înainte bine-mersi la 6 ani de la moartea lui Jobs), dar este, în mod cert, una dintre personalitățile poate discrete, dar importante care au marcat în mod decisiv lumea afacerilor atât din zonă cât și chiar de pe întregul glob.

Și atunci, de ce nu-i vedem acest nume în presa străină? Adică, de ce nu știu străinii de el? Ei bine, cred că răspunsul la întrebarea asta e că România are mari carențe la capitolul auto-promovare. De exemplu, voi, care sunteți români, știați de el?

Comments
  1. Lamiita Petre

    Si totusi, foarte multi sunt apreciati si in afara….

  2. nu suntem apreciati nici in romania nici in strainatate desi cei mai buni programatori si oameni tehnici sau de stiinta sunt romani. un adevarat paradox, nu?

Lasă un răspuns

%d bloggers like this: