Câți bani dăm pe reclame și ambalaj

V-ați întrebat vreodată câți bani scoatem din buzunar numai pe partea de reclamă și de ambalaj a unui produs pe care-l cumpărăm? Ca să exemplific, o să iau un produs pe care absolut toată lumea îl are acasă, indiferent că este bărbat sau femeie: detergentul. La televizor suntem asaltați de zeci de reclame la tot felul de detergenți minune, care spală vasele (sau hainele) singuri. Nu știu dacă realizați, dar o reclamă la televizor este foarte scumpă. Ce, credeți c-o plătește firma producătoare? Nope. O plătește consumatorul. Că aceste costuri de publicitate se regăsesc în prețul final al produsului. Așadar, rezultă cu necesitate că detergenții de vase la care se face cea mai multă reclamă au cel mai dezavantajos raport preț/calitate, din motivul că respectiva reclamă trebuie recuperată din vânzări. Este că nu v-ați gândit la lucrul ăsta până acum?

spalat pe maini

Dar publicitatea (indiferent că vorbim de săpunuri, detergenți sau absolut orice alt produs) nu înseamnă doar reclamă televizată. Înseamnă și promovare. De exemplu, vă cumpărați un săpun care are o cutie foarte frumoasă, cu imprimeuri colorate, cu carton de calitate etc. Bineînțeles, producătorul săpunului sau detergentului va plăti mai mult pentru materialele și cartonul din care se confecționează acest ambalaj de calitate decât un alt producător, care își ambalează detergenții și săpunurile în bidoane simple de 5 litri, de exemplu. Da, sunt de acord că o cutie de săpun sau un recipient cu detergent viu colorate arată mai frumos și se simt mai bine în mână, la atingere. Singura mea obiecție e că nu de aia cumperi săpunul sau detergentul. Ci pentru a te spăla pe mâini. Cutia săpunului e primul lucru pe care-l arunci. Cutia detergentului o arunci la urmă, după ce se golește, dar tot scapi de ea. Totuși, pentru că acest ambalaj este mai strident colorat și mai cu moț, costul produsului este umflat și mai mult.

Aparent, la produse de curățenie de genul celor de mai sus nu îți dai seama, pentru că oricum le consideri ieftine. Cât e un detergent de vase bun? Poate 10 lei? Poate 15? Un săpun lichid e și mai ieftin, așa că despre ce vorbesc eu aici? Da, este ieftin dacă nu ai termen de comparație. Până intri pe un site ca www.clinit.ro, unde vezi săpun lichid la bidon de 5 litri, cu 28 de lei. Sau detergent de vase tot la bidon de 5 litri, cu 31 de lei. Asta vine 6 lei pe litru. Este că-i mai ieftin decât detergenții din comerț? Și e concentrat, se folosește în diluție de 50 ml la 10 litri apă. Și nu-i singurul site de unde se pot cumpăra așa ceva. De ce nu le vedem în reclamele de la televizor, în loc de brandurile cunoscute, pentru mase? Nu-i pentru că ar fi noi pe piață, Clinit are 10 ani de experiență în domeniu. Ci pentru că aceste site-uri se adresează în primul rând firmelor și clienților horeca. Deci produsele trebuie să fie bune, și sunt sub prețul pieței. Iată descrierea unui detergent pentru vase la 1 litru (marca Efekt), care costă 6.55 lei:

Foarte parfumat si foarte concentrat, detergent pentru vase
Insensibil la apa dura si mai eficient decat detergentii de vase de pe piata.
Eficient si la spalarea vaselor cu apa rece.

Probabil bănuiați că de exemplu hotelurile nu se aprovizionează cu detergenți și săpunuri de care ne luăm noi din magazinul de peste drum. Din fericire, de pe site poate cumpăra oricine, inclusiv persoanele individuale, pentru acasă. Pe unele site-uri cu astfel de produse există totuși o cantitate minimă pe care trebuie s-o comanzi, adică nu-ți livrează numai un săpun sau două. Aici n-am văzut o astfel de limită, iar în rest, este sistemul clasic: livrare prin Fan Curier, în 24 de ore. Și totuși, parcă văd că veți citi, veți zice da, dar nu veți cumpăra, pentru că sunteți obișnuiți cu ceea ce vedeți la televizor. Unde jumătate din bani îi dați pe reclame și pe ambalaj…

Comments
  1. foarte mult. cred ca extrem de mult. am vazut cateva filmulete si strategia de marketing si brand este o adevarata opera de arta pentru convingerea consumatorului.

Lasă un răspuns

%d bloggers like this: