Ce este leasingul operațional?

De leasing am auzit toată lumea, este un fel de achiziționare a unui produs în rate, pe firmă, dar conceptul de leasing operational este mai nou și mai puțin cunoscut. În cele ce urmează o să explic în câteva cuvinte în ce constă acest leasing operational, cu aplicații în sfera leasingului auto, unde el este prevalent. Și da, nu sunt simple lucruri teoretice, există și la noi în țară firme care oferă și promovează servicii în această direcție, a se vedea linkul de mai sus.

șofer la volan

Așadar, un leasing auto clasic, sau financiar, cum mai este el numit, implică schema binecunoscută: semnarea unui contract, pe baza căruia se achiziționează unul sau mai multe autovehicule, în rate. El are sens doar în cadrul firmelor. Mașina nu devine a cumpărătorului decât în momentul achitării ultimei tranșe de bani, de aceea le și vedem cu numere de București în provincie, dar riscurile și cheltuielile cad în sarcina cumpărătorului încă de la semnarea contractului. Totuși, acesta are avantajul că rămâne cu mașina la sfârșit.

De cealaltă parte, leasingul operațional auto merge pe o cu totul altă idee, respectiv aceea de a externaliza serviciile auto spre o altă firmă, de profil. Externalizarea unor servicii este și ea un concept nou, dar care prinde tot mai mult teren și ale cărui avantaje reies foarte clar în cazul serviciilor de IT, de exemplu, unde tu, ca firmă cu ramificații și puncte de lucru în toată țară, dacă ai nevoie să-ți creezi o infrastructură IT în toate birourile, o rețea de calculatoare astfel încât să puteți comunica, niște aplicații comune etc, este mai bine să apelezi la o firmă specializată pe IT, sau pe telecomunicații, care să se ocupe cu partea asta, decât să-ți angajezi tu câte un informatician în fiecare oraș. Sau uneori vei prefera să apelezi la o firmă de securitate decât să-ți angajezi propriii tăi paznici. Pentru că responsabilitatea păzirii bunurilor firme este preluată de agenția de pază contractată, iar costurile sunt mai mici.

Ei bine, același lucru este valabil și în domeniul auto. Spre exemplu, Arval oferă soluții profesionale de leasing operațional entităților comerciale care au nevoie de o flotă de mașini și nu doresc să se lege la cap cu cheltuieli, riscuri, întreținere etc. Concret, iei legătura cu oamenii de acolo și aceștia îți pun la dispoziție mașina sau mașinile dorite, contra unei sume de bani lunare. Diferențele față de leasingul auto financiar sunt următoarele: aici mașina nu rămâne la sfârșit a ta, dar nu te doare capul cu întreținerea ei. Adică, mai simplu spus, este un fel de închiriere auto, în loc de cumpărare. La prima vedere, nu pare mare lucru. În realitate însă, dacă ai o firmă în care mașinile se uzează repede, nu vei avea avantaje prea mari din faptul că rămâi cu ele pe cap după terminarea leasingului, pentru că oricum va trebui să le schimbi. În funcție de prețul leasingului operațional, acesta poate fi mult mai atractiv pentru tine, deoarece nu te vei mai ocupa tu de întreținerea mașinilor, alimentarea lor, repararea lor, revizia necesară, acoperirea costurilor unor piese noi în cazul unui accident, poate și parcare etc. La Arval poți alege gradul în care dorești să-ți externalizezi aceste servicii auto.

Așadar, ofertanții de leasing operațional merg pe o idee pe cât de simplă, pe atât de utilă și interesantă: lasă-ne să ne ocupăm noi de tot ce înseamnă flota ta auto, contra unei sume de bani (pe care oricum o dădeai înainte pe mașini, șoferi, piese etc etc), și tu ocupă-te de ceea ce știi mai bine, adică de domeniul principal de activitate al societății tale, fără griji și bătăi de cap suplimentare, legate de mașini! Eu zic că e un concept de viitor, mai ales că Arval deține o gamă bogată inclusiv de mașini mici.

Lasă un răspuns