Reclama rasistă Dove

Am văzut și eu, mult după spartul târgului, la o lună după eveniment, celebra reclamă Dove care a fost considerată rasistă. Ea durează doar 3 secunde, dar în aceste trei secunde a reușit să-și atragă antipatia și boicotul unui număr foarte mare de persoane care s-au declarat dezgustate de mesajul subliminal transmis. Despre ce este vorba, aflați1 în clipul următor.

Așadar, o negresă își dă jos o bluză, transformându-se într-o tipă albă, care își dă jos o bluză și se transformă într-o asiatică. De aici lumea a luat foc, pentru că Dove ar încerca, chipurile, să sugereze următorul lucru: a fi negru este ceva mizer, așa că o femeie neagră care se spală devine albă. Scandalul s-a viralizat în Social Media, cu toate că Dove și-a cerut scuze rapid și într-un mod foarte politicos, retrăgând totodată reclama. Prea târziu, răul fusese făcut.

Acuma, din punctul meu de vedere, e adevărat că cei care au verificat clipul înainte să-l dea spre publicare puteau observa cu ușurință că o astfel de secvență are potențialul de a deveni cunoscută într-un alt mod decât speră ei și de a le aduce deservicii. Dar, tot din punctul meu (incolor) de vedere, ea nu promovează rasismul în esență, decât în cazul în care vrea să spună că, la fel cum albii sunt superiori negrilor, rasa galbenă este deasupra celei albe. Așadar, nu cred că este cazul de rele intenții. Cu toate acestea, tot ar fi trebuit să oprească de la difuzare această reclamă, pentru simplul fapt că, deși clienții care au luat foc nu au dreptate, sunt totuși clienții lor. Adică clientul nostru, stăpânul nostru, așa că nu contează cine are dreptate, ci cum va fi percepută imaginea firmei mai departe.

Din păcate, trăim într-o lume sufocată de corectitudine politică. Și de prostie.


  1. dacă și voi sunteți ca mine, adică neinformați 

Lasă un răspuns