România și lifturile auto

Mie îmi place țara noastră. Nu vreau să emigrez, ca alții, și sunt mândru că sunt român, dar nu pot să nu remarc că în unele domenii mai avem multe de învățat de la cei din afară. De exemplu, tot ce ține de șosele, transporturi, trafic și parcări. Iar la capitolul parcări, lucrurile stau tragic. Numai în București, în ultimii ani, de când au scăzut taxele, s-au adus o grămadă de mașini vechi, second hand, unii le zic rable, care sunt foarte ieftine și care au dus la supraaglomerarea (și poluarea) magistralelor capitalei. Se impune, evident, o soluție. Dar care?

sistem de parcare etajat

Soluția ca cei care au mașini mai vechi să plătească o anumită taxă pentru a le putea scoate pe străzile Bucureștiului este oarecum discriminantă și va genera multe nemulțumiri. Și nu va rezolva problema de fond. Iar problema e gravă, pentru că astăzi îți ia de două-trei ori mai mult să ajungi undeva cu mașina, într-o zi aglomerată, decât cu bicicleta. La București mă refer. Eu cred că putem și merită să investim în soluții legate de infrastructură. Și cum pe orizontală nu ne mai putem extinde, am putea încerca să o facem pe verticală. Cum? Prin crearea unor parcări subterane și parcări etajate, cu ajutorul unor lifturi pentru vehicule.

Ideea unor lifturi auto nu este nouă și alte țări o folosesc cu succes. La noi încă lucrurile se mișcă mai greu, noi nici străzi nu avem ca lumea. Dar o metropolă care se respectă ar putea investi într-un sistem de lifturi vehicule și subsoluri care să permită ca mai multe mașini să ocupe același spațiu fizic, doar că una să fie deasupra celeilalte. Situația este cu atât mai tragică cu cât în România există una dintre cele mai tari firme de scări rulante, platforme, ascensoare, trotuare rulante și da, lifturi auto sau lifturi pentru vehicule, respectiv MP Ifma. Cu un istoric care datează din 1961, IFMA (Întreprinderea de Fabricație și Montaj Ascensoare București) a devenit, din 2009, parte a grupului MP (Mac Puarsa), care a cumpărat 25% din acțiuni.

Astăzi, în 2017, România încă are mari carențe la capitolul parcări și lifturi auto, care i-ar putea fluidiza traficul, deși avem o companie românească, MP Ifma, ale cărei lifturi vehicule, ascensoare și scări rulante pot fi folosite și sunt folosite de milioane de călători din toată lumea și Europa. Nu-i cumva ironic?

Lasă un răspuns