SEO on-page vs off-page – care este alegerea potrivită?

Nu de puține ori am auzit, în ultimii ani, ideea că trăim în secolul vitezei. Și cred că fiecare dintre noi a resimțit, mai mult sau mai puțin, cât de repede se schimbă lucrurile din jurul nostru. Acum 25 de ani, nu existau Google, Facebook etc. Iar astăzi, majoritatea dintre noi nu își pot imagina viața fără ele.

Google

Google a devenit o parte importantă în viețile noastre. Nu știi ceva, cauți pe Google. Vrei să cumperi ceva, cauți pe Google. Ți s-a stricat mașina de spălat – același procedeu. Faptul că gigantul motor de căutare a indexat site-urile și le-a ordonat de-așa manieră încât să ofere cel mai relevant rezultat pentru cerințele utilizatorilor l-a transformat într-o parte indispensabilă a vieții cotidiene.

Potențialul de marketing a fost uriaș. Faptul că oamenii aveau acces extrem de facil la bunuri și servicii a înlesnit mult relația vânzător – cumpărător. Iar oamenii de marketing nu au ignorat acest aspect. Unul dintre modurile în care se îmbină cererea, oferta și strategia de marketing este SEO.

De ce e important SEO?

Promovarea SEO este o strategie de marketing deloc străină antreprenorilor. În fond, din experiența personală, de câte ori ai ajuns pe pagina 2 a rezultatelor de pe Google? Statisticile spun că sub 6% dintre utilizatori ajung vreodată aici. Ceea ce a dus la o luptă permanentă nu doar pentru a-ți duce site-ul pe prima pagină de rezultate, ci chiar pe primele poziții de pe aceasta.

Această luptă a „instruit” ambele părți. Dacă la început rankingul se putea face prin backlinkuri din comentarii pe bloguri sau înscrieri în directoare de linkuri, astăzi lucrurile nu mai stau deloc așa. Google pune accentul pe calitate și relevanță: dorește să livreze utilizatorului exact acel conținut de care are nevoie.

Aici intervine strategia de marketing: optimizarea SEO. Prin acest serviciu, site-ul businessului tău trece printr-o serie de audituri și modificări pentru a ajunge pe prima pagină de rezultate Google pentru nișa urmărită.

Serviciile SEO sunt de două tipuri: on-page și off-page. În continuare voi prezenta pe scurt ce înseamnă fiecare și în ce fel influențează poziționarea acestuia printre rezultatele din Google.

SEO on-page

Optimizarea SEO on-page este procedura prin care un site este îmbunătățit din punct de vedere tehnic. Se vor modifica acele părți ale site-ului care afectează atât indexarea acestuia de către motorul de căutare, cât și experiența utilizatorilor atunci când îl vizitează. Acest procedeu are în vedere factori precum:

  • Tagul <title> – alegerea unui titlu în concordanță cu conținutul cuprins în pagină va îmbunătăți atât interacțiunea utilizatorului cu site-ul, cât și indexarea paginii;
  • Tagul <H1> – acest tag primește foarte multă atenție din partea motoarelor de căutare, de aceea este recomandat să cuprindă keywordul urmărit, dar și să reflecte conținutul;
  • Structura URL-urilor – asigură-te că ai o structură organizată de URL-uri, care relevă conținutul paginilor și care sunt eficiente pentru navigarea pe site;
  • Alt text – acest aspect are o dublă importanță. Deși nu este disponibil utilizatorului obișnuit, alt textul ajută nevăzătorii să înțeleagă conținutul imaginilor afișate. Și, într-o manieră similară, la fel le înțelege și motorul de căutare;
  • Viteza paginilor cuprinse în site – atât Google, cât și utilizatorii apreciază site-urile care se încarcă rapid, ceea ce va influența pozitiv rankingul acestora.

SEO off-page

Optimizarea SEO off-page se concentrează pe creșterea autorității domeniului tău prin atragerea de backlinkuri de la alte siteuri. Google atribuie o autoritate domeniilor, în funcție de cât de relevante le consideră pentru cuvintele cheie respective. De aceea, site-uri precum Wikipedia sunt atât de vizibile, pentru că oferă conținut pe care utilizatorii l-au considerat relevant.

Acum foarte mult timp, cantitatea de backlinkuri era un aspect de o relevanță deosebită când venea vorba de ranking. Acum, însă, Google pune mult mai mult accentul pe calitatea backlinkurilor din „portofoliul” site-ului analizat, un fel de „cine se aseamănă, se-adună” pe Internet.

Câteva modalități de a crește numărul și calitatea backlinkurilor pe care le obții sunt:

  • Crearea de conținut de calitate la care alte site-uri să dorească să facă trimiteri, pentru că este valoros și relevant;
  • Promovoare pe social media de așa manieră încât conținutul să stârnească interesul (și, în final, să genereze linkuri);
  • Mobilizarea influencerilor de pe nișa ta în sensul generării de backlinkuri;
  • Postările de tip „guest” pe site-uri „înrudite” cu site-ul tău, întrucât acestea vor genera mereu backlinkuri.

Cele două proceduri – SEO on-page și off-page nu sunt variante între care să alegi. Este ca și cum ai alege între fundația și acoperișul casei tale – amândouă sunt esențiale. Atât optimizarea on-page cât și cea off-page conlucrează la creșterea site-ului tău către primele poziții din pagina de rezultate Google. Practic, cele două se completează una pe cealaltă pentru a oferi atât audienței, cât și motoarelor de căutare ceea ce contează cel mai mult – relevanță.

Amploarea luptei pentru prima poziție în Google poate fi copleșitoare. Dacă lucrurile nu decurg așa cum îți dorești, poți apela la serviciile unei agenții SEO. O astfel de agenție este AdMarks. Cu ajutorul lor îți vei optimiza site-ul din punct de vedere tehnic și vei găsi strategia potrivită de promovare.

Lasă un răspuns