Succesul unuia, invidia noastră

Săptămâna trecută, unul dintre “întâii bloggeri ai țării” publica un articol în care îl ataca virulent pe Andrei Ursachi, un business angel din Suceava cu câteva rezultate notabile în palmares. Din punctul meu de vedere, faptul că ai un public care te citește ar trebui să te facă mai responsabil, iar atacarea unei persoane implică o minimă dar absolut necesară muncă de documentare prealabilă. Dar așa-i la noi, hai să dăm în cei care au succes, pe principiul că dacă noi nu putem urca la nivelul lor, poate îi putem cumva coborî pe ei la al nostru! Sau, cine știe, poate speculez aiurea. Dar să mă justific.

Andrei Ursachi

Prima critică care i se aduce lui Andrei: faptul că are gusturi muzicale discutabile sau “accent adorabil”. Pentru că exact asta contează la un întreprinzător de succes sau business angel, dicția, caligrafia și preferințele artistice. Eu am avut în facultate și liceu profesori geniali care erau sâsâiți. Nu-i cazul aici, Andrei Ursachi nu pare să aibă probleme de dicție, dar dacă nu ne place vocea lui, înseamnă că n-are succes în afaceri, nu-i așa? Păi dacă imaginea exterioară contează, pot spune, în sprijinul lui, că are un zâmbet foarte frumos și o figură charismatică! 😉

A doua critică (nu neapărat în ordine cronologică): una dintre firmele din portofoliul lui, e-Advertising, are un nume lame și o cifră de afaceri mică. Ei bine, se face că subiectul ăsta îmi este oarecum cunoscut, și nu din auzite, ci de la prima mână: e-Advertising este o agenție SEO cu care colaborez din 2013. Și vă pot spune că este una dintre agențiile SEO serioase și chiar de top de la noi din țară. De altfel, Andrei Ursachi a lăsat și un comentariu pe blogul respectiv, plin de bun simț, în care a răspuns la injurii în mod politicos, oferind detalii concrete, inclusiv despre cifra de afaceri a e-Advertising pe 2016. Iar eu n-aș bagateliza o firmă de 300.000 de euro.

Mergând mai departe pe firul logicii aberante, întreprinzătorul sucevean este acuzat de… clipuri video care lasă de dorit! Că gesticulează într-un anumit fel sau că merge cu 20 la oră în timp ce filmează și are clipuri amuzante. Și deci, dacă face toate aceste lucruri, nu poate fi un business angel! Nici nu știu dacă are rost să încerc să analizez astfel de deducții logice. O să spun doar că un afacerist nu este constrâns la a purta costum tot timpul. Și că dacă vrea, poate să-și facă un vlog în care să discute liber despre ce-l pasionează pe el și în care să se adreseze altor oameni decât cei cu care face afaceri. Și că asta n-are nimic de-a face cu abilitățile lui de antreprenor! Și că nu-mi vine să cred că trebuie să explic lucrul ăsta.

Evident, partea cea mai sensibilă și care ar trebui să constituie nucleul sau centrul de greutate al unui articol critic (în cazul de față denigrator) se referă la investițiile propriu-zise și succesele (sau insuccesele) raportate. Aici, bloggerul îl acuză pe Andrei Ursachi că ar umfla cifrele, pentru ca tot el, ulterior, să-și facă update la articol, după ce alți cititori îi semnalizează că nu s-a documentat cum trebuie. Astfel că o investiție de 24000 de euro se transformă, cu ajutorul cititorilor vigilenți, în 600000 de euro! Curat murdar, cum ar zice Pristanda! Și ăsta e doar un exemplu.

M-am uitat puțin pe andreiursachi.eu. Omul spune acolo că a încercat foarte multe idei și recunoaște onest că nu a avut succes cu toate, ci doar cu unele. Dar eu unul, dacă aș avea o idee de succes ce necesită niște investiții considerabile, aș apela oricând la un business angel ca Andrei Ursachi, care, indiferent de cum zâmbește sau ce videoclipuri postează pe vlogul personal, este capabil să-mi facă rost de o sponsorizare de jumătate de milion de euro, fără ca pe mine să mă coste nimic, și l-aș luat în echipa mea, ca parte principală a proiectului. Dacă există șansa acestor bani.

Unii oameni au o definiție ciudată a ce înseamnă succesul. Și o obișnuință patologică de a arunca cu noroi în alții. Mai ales compatrioți, de ce nu.

Lasă un răspuns