Internetul ca vector de creștere a vânzărilor

În anul de grație 2018 există încă firme și afaceri care nu au o „reprezentanță” în online. În 99% din cazuri, acest lucru este dezavantajos. De ce? Pentru că internetul, înțeles și folosit așa cum trebuie, îți permite să ai acces la un număr considerabil de clienți suplimentari, comparativ cu canalele de vânzare clasice, offline. În rândurile următoare o să explic pe scurt și de ce.

shopping online

Ce este, în esență, internetul? Un canal de comunicare și socializare. Adică, un loc unde oamenii se adună să citească, să povestească, să se distreze. Un punct de atracție în jurul căruia gravitează milioane de utilizatori, din toată țara și din toată lumea. Mai mult, acești utilizatori sunt în marea lor majoritate tineri, adică au exact segmentele de vârstă care îi fac interesanți din perspectiva de potențiali clienți sau cumpărători. Și atunci, de ce să nu îi transformi în clienți efectivi ai business-ului tău?

Să zicem că ți-ai deschis o firmă și ți-ai făcut un magazin pe strada pe care locuiești. Asta e foarte bine, dar, indiferent cât de mult l-ai promova și cât de mult te-ai zbate pentru el, succesul pe care-l vei putea obține va fi întotdeauna limitat de „vadul comercial” al magazinului sau de numărul de oameni care trec prin fața lui. Dacă pe strada respectivă circulă doar o mie de oameni, atunci nu vei putea să-ți faci cumpărători decât dintre aceștia. Așadar, ce e de făcut? Simplu: apelezi la o firmă de creare site și îți faci un magazin online, care va fi oglinda pe internet a magazinului tău fizic. Brusc, ai acces la un bazin mult mai mare de cumpărători, din toate colțurile țării. Dintr-o data, strada ta s-a mărit de la o mie de trecători la câteva milioane.

Desigur, nu-i de ajuns să-ți creezi un site pentru ca afacerea ta să înflorească spectaculos. Ca să-l faci cunoscut, mai trebuie să-l și promovezi, și aici intrăm în domeniul de content marketing, cu care probabil ești parțial familiarizat din offline. Lucrurile nu sunt foarte diferite: la fel cum în offline îți promovai magazinul prin afișe puse în oraș și anunțuri la radio sau televizor, și în online va trebui să îți promovezi site-ul creat. Sintagma content marketing vine de la content, adică conținut, și marketing, adică promovare, și se referă la promovarea conținutului site-ului tău.

Avantajul creerii unui site și promovării lui prin metode de content marketing este că obții o vizibilitate uriașă cu niște investiții infime. În real life, deschiderea unei firme, închirierea unui spațiu comercial, construcția magazinului, promovarea lui și angajarea personalului te-au costat o grămadă de bani, timp și efort. În online, cumpărarea unui nume de domeniu, închirierea unui spațiu pentru găzduirea lui, construcția magazinului (adică creare site) și promovarea lui te costă nesemnificativ. În plus, cel mai adesea vei găsi firme care să ți le facă pe toate, tu doar plătind o sumă foarte mică. Și perspectivele sunt de a obține o vizibilitate uriașă și deci un număr mult mai mare de clienți.

După aceea, tot ce îți mai trebuie este o persoană care să actualizeze produsele de pe site și să preia comenzile online. Destul de avantajos, nu? Motive pentru care orice business ce în 2018 ignoră internetul nu face altceva decât să se auto-saboteze.

Lasă un răspuns