Călătorind pe drumurile patriei

Zic unii (și sunt destul de mulți astfel de cârcotași) că în România nu se pot face, dom’le, afaceri profitabile. Că la noi e plin de nepotisme, taxe și birocrație, și singura singura șansă de a-ți crea un viitor este să pleci afară. Nimic mai fals. Sigur, există birocrație. Există nepotisme. Și există impozite mari. Dar în orice țară se pot face bani, pentru că oamenii din acea țară au nevoie de diverse servicii. De exemplu, într-o țară cu birocrație mare, poți face succes cu o firmă de avocatură, contabilitate sau alte servicii care să-l descâlcească pe client din hățișul formelor legale și birocratice. Dar în articolul de față vreau să vorbesc despre ideea unui magazin de piese auto.

sosea auto

Probabil una dintre cele mai profitabile afaceri de la noi sau cu potențial de a aduce bani este să-ți deschizi o firmă de piese auto pentru toate tipurile de mașini existente pe piață. Dacă lucrezi în domeniu, nu cred că ar fi așa de mare lucru: îți faci un magazin online care-ți oferă vizibilitate în toată țară, astfel încât poți primi comenzi din orice localitate. De trimis, azi le poți trimite cu diverse firme de curierat, așa că nu-ți consumi tu benzina și nu-ți uzezi mașinile. Iar de adus, le aduci de la marii furnizori de pe piață, care ți le dau cu discount, pentru că le cumperi mai des și în cantitate mai mare. Iar cheia unei astfel de afaceri constă în cerința mare de pe piață.

Dacă am face un sondaj, am constata că românii conduc în general mașini ieftine, la mâna a doua, pentru că nu-și permit ultimele modele de Mercedes sau de BMW (de Porsche sau Ferrari nu mai vorbesc). Dar există un principiu care spune că nu-i scump ce-i scump, ci e scump ce-i ieftin: aceste mașini la mâna a doua, deseori vândute de samsari care le dau înapoi kilometrajul, sunt evident uzate așa că, mai devreme sau mai târziu (și adeseori mai devreme) vor trebui duse în service. Asta înseamnă piese auto noi, indiferent cine le comandă: clientul sau service-ul în cauză.

În al doilea rând, trebuie să ținem cont și de situația drumurilor din țară. Da, mulți primari de la noi sifonează bani și ca atare vedem afișe cu “aici sunt banii dumneavoastră”. Mă rog, erau. Dar nimeni nu știe unde sunt banii lui, pentru că străzile sunt vai și-amar de ele. Tot un dâmb, o groapă și o hârtoapă, așa încât îți trebuie o mașină de teren ca să te aventurezi la drum întins prin țară. Sigur, e nasol că n-avem drumuri care să ne permită să ținem o tavă cu cești de ceai sau de cafea în mașină, fără ca conținutul lor să se verse. Așa cum permit unele autostrăzi din Germania sau Austria, par exemple. Dar pentru un magazin de piese auto, asta înseamnă profitabilitate. Pentru că drumuri stricate duc la piese uzate și mașini în service.

În sfârșit, geme netul de relatări despre atelierele auto care îi țepuiesc pe clienți. Sunt convins că și voi cunoașteți cazuri. Cazuri în care mergi cu mașina la service să-ți schimbe cutia de viteză și ei îți mai înlocuiesc încă două piese pe deasupra, că le-au găsit ei uzate. Cazuri în care ți se vinde piesa la suprapreț și manopera la suprapreț. Cazuri în care dacă vrei să mergi cu piesa nouă adusă de tine, ești refuzat! Ce să mai vorbim, există șoferi care întreabă unde mai pot găsi un service auto în orașul lor care să nu-i țepuiască. Ei, iată ideea: o firmă de piese auto cu atelier auto la pachet, care să ofere servicii decente și prețuri bune și să nu-i țepuiască pe clienți. Succes garantat.

Lasă un răspuns