Avantajele șoferului modern

Știți cum era mai demult, când luptele erau câștigate pe bază de eroism al ostașilor? Pe când astăzi eroismul valorează fix pix, când soldatul din fața ta trage cu arma de foc? Mno, exact așa e și la mașini. Acum ceva ani, puteai distinge foarte bine șoferul profesionist de șoferul amator, șoferul talentat de șoferul neștiutor, la fel cum puteai distinge un Audi A4 de o Dacia. Audi A4 și acum îl poți distinge de Dacie, dar cu șoferul mai greu, pentru că șoferul de azi beneficiază de o inovație numită navigatie audi a4. Sau, mă rog, navigație Dacia Duster. Sau, pe scurt, navigație.
Audi A4

Cu ceva timp în urmă, am venit acasă cu mașina unui fost coleg de școală, care era șofer pur-sânge. Adică se vedea pe el că știe conduce, avea o lejeritate extraordinară la volan, era foarte sigur pe el și foarte precis. Chiar dacă nu conducea un Audi A4, ci conducea o Dacie! La un moment dat, unul din spatele lui, cu o mașină străină, i-a băgat faza lungă și a vrut să se joace cu el, așa că tipul din stânga mea a mimat o frână bruscă de mare maestru, care era să-l bage pe ăla în parapet. Mă rog, poate nu l-a chiar băgat în parapet, dar i-a demonstrat că are șofatul în sânge. Totodată, era ușor să-i recunoști și pe ageamii. Șoferul profesionist avea mii de ore la bord și cunoștea în detaliu fiecare drum și fiecare cotlon din țară sau regiune, în timp ce amatorul se încurca sau nu știa cum să ajungă din punctul A în punctul B. Ei bine, sistemele de navigație moderne au făcut ca această diferență să se estompeze până la dispariție.

Astăzi oricine poate fi șofer profesionist. Astăzi oricine poate afla calea cea mai scurtă între două puncte ale unui oraș în care n-a mai fost niciodată și oricine poate călători nu doar pe teritoriul țării, cât și pe tot cuprinsul Europei. Îți cumperi frumos o navigatie Audi A4 (sau ce mașină ai tu, dar dacă ai intrat de pe Google pe articolul ăsta, probabil ai Audi A4) și gata, te rezolvă ea. Nu mai trebuie să cunoști drumuri, să ai experiență sau ceva. Ba chiar, dacă știi să o folosești, poți găsi scurtături la traseele clasice și poți ajunge mai repede decât ajung șoferii cu state vechi, pentru că sistemul e foarte inteligent. Cam cât de inteligent? Cam preț de câteva nuclee pe 64 biți, rulând ultima versiune de Android și dispunând de mai multă memorie decât calculatorul meu vechi de acasă. Așa că pot găsi repede calea cea mai scurtă, îți pot spune pe unde s-o iei, te pot scoate din impas, totul îl limba română. Ba chiar poți juca șah sau sau te poți uita le filme 4k pe ecranul acestui sistem de navigație modern, în timp ce aștepți să ajungi la cel mai apropiat hotel sau cea mai apropiată benzinărie, indicată tot de sistemul de navigație. Unde mai pui că unele vin cu softuri premium ce îți pot diagnostica motorul sau chiar mașina?

Cu astfel de sisteme de navigație performante, care te avertizează când te apropii de un radar sau pot filma printr-o cameră video toată călătoria ta, orice șofer devine profesionist și orice mașină devine un Audi A4. 🙂 Singurul lucru care mai lipsește este ca mașina să circule pe pilot automat. Dar deja se fac pași mari și în direcția asta, unele parchează singure, Google și Tesla testează diverse prototipuri, așa că ce ziceți, cam în câți ani școala de șofer nu se va mai da din reguli de circulație, ci din teste care să arate că poți folosi cu succes computerul de bord și pilotul automat?

Până atunci însă, trebuie să recunosc, GPS-ul și în general computerele de navigație sunt chestii deja foarte avansate și foarte mișto.

Lasă un răspuns