Biciclete clasice și electrice

Dacă aruncați un ochi pe un magazin de biciclete cu pretenții, o să observați că un MTB ajunge, de exemplu, și la câteva mii de lei. Am văzut modele cu peste 8000 de lei. 8000 de lei pentru o bicicletă! Înțeleg că are piese de firmă, frână pe discuri etc, dar nu poate zbura și nici 200 la oră nu prinde. Tot bicicletă este,  tot nu poți ieși iarna pe ea, sau când plouă, tot trebuie să pedalezi. Păi de banii ăia, mai bine mi-aș lua o bicicletă electrică, că de fapt mă costă pe sfert. Sau și mai bine, i-aș cumpăra mamei una.

ciclism

Mama mea locuiește într-o casă de țară, la margine de oraș, casă ce a aparținut bunicilor. Are o curte, grădină, pomi fructiferi, dar trebuie să vină zilnic în oraș la serviciu, și folosește pentru asta autobuzul, deoarece nu are carnet de conducere și nici mașină. I-am propus o bicicletă. Problema e că drumul spre oraș este ușor în pantă, ceea ce ar fi ok la venire dar neplăcut la plecare, când ar trebui să transpiri serios dând din pedale. Și atunci, o soluție ar fi bicicleta electrică. Mă gândesc serios la varianta asta.

Într-un oraș mare, ca Bucureștiul, rolul unei biciclete electrice este și mai pronunțat. Pentru că acolo, deși foarte multă lume are mașină (sau tocmai pentru că atât de mulți au mașină!), mersul cu automobilul te poate duce la disperare, datorită aglomerației foarte mari de la orele de vârf. Așa că bicicleta s-ar putea dovedi salvatoare. Nu doar că nu poluează, nu doar că te menține într-o anumită formă fizică, dar poate te duce mult mai repede la destinație. În plus, nu trebuie să-i cumperi benzină. Numai că, de la o anumită vârstă, nu toată lumea are chef să pedaleze. Bicicletele electrice rezolvă problema asta, oferind ce-i mai bun din ambele universuri: mecanic și motorizat.

Așa că da, sunt un fan al ideii de bicicletă electrică. Eu am una clasică, dar, cum ziceam, mă gândesc la una pentru mama. Evident că o bicicletă electrică poate fi utilizată și la sport, în locul celei clasice, dar cu avantajul că atunci când obosești, poți să îi pornești bateria. Sau invers, dacă ți se termină bateria, nu rămâi “naufragiat” pe coclauri, că ai posibilitatea să pedalezi. Deși bicicletele noi au autonomie chiar de 60 de km, ceea ce e mult peste distanța dus-întors din oricare două puncte ale oricărui oraș, inclusiv Bucucrești. Și unele sunt pliabile, așa că încap în debara sau pe hol.

N-am vorbit aproape deloc despre bicicleta electrică pentru copil. Și n-am făcut-o deoarece din punctul meu de vedere copiii ar fi mai indicat să pedaleze, fiind tineri și având energie, iar o bicicletă clasică este totuși mai ieftină. Poate contrar opiniei majorității, eu văd utilitatea unei biciclete electrice mai ales pentru adulți.

Lasă un răspuns