Internetul ca mediu de afaceri

Aparent, n-ar trebui să subliniez importanța prezenței online pentru un business, în 2018. Și totuși, dacă ne uităm în jurul nostru, vedem o mulțime de afaceri care nu se regăsesc și în online. Prieteni cu firme sau simple magazine din orașul nostru care au ales să adopte o atitudine conservatoare privitoare la internet. De cealaltă parte, vedem site-uri prost întreținute, care conțin informații depășite, se încarcă greu și arată ca paginile text de acum 10-15 ani. Dacă ai o firmă și nu ți-ai făcut încă site de prezentare sau magazin online, iată mai jos câteva avantaje la care renunți cu bună știință:

1. Număr uriaș de potențiali clienți

Pe vremuri, un criteriu principal în alegerea locului în care să deschizi un magazin era vadul comercial. Cât de multă lume va trece pe acolo și va putea cumpăra de la tine? Astăzi, internetul anulează aceste bariere fizice, pentru că magazinele online te expun instantaneu unui public numeros, practic toată cu acces la internet de pe cuprinsul țării și chiar al globului, iar acest public poate intra în magazinul tău la orice oră din zi și din noapte, inclusiv sâmbăta și duminica. Întrebare: de ce ai renunța la un număr așa de mare de potențiali cumpărători?

shopping online

2. Posibilitatea de a-ți face un nume și de a-ți consolida brandul

Chiar dacă nu toți cei care îți vizitează site-ul vor cumpăra de la tine, simplul fapt că ai un site, o pagină de Facebook și în general că ești activ pe internet îți va atrage o anumită notorietate și va face ca firma ta să devină brand și să se întipărească treptat în mentalul oamenilor, cu efecte excelente pe termen lung și foarte lung. Sigur, cu condiția să ai produse de calitate. În condițiile în care marile concernuri investesc milioane în marketing și publicitate, de ce ai da cu piciorul unei astfel de oportunități nesperate?

3. Toate acestea cu investiții minime

A-ți face un site pe net este din multe puncte de vedere similar cu a-ți deschide un magazin în orașul tău. Ca și în cazul magazinului, îți trebuie o “firmă”, adică un nume de domeniu. Ca și în cazul magazinului, trebuie să închiriezi un spațiu, aducă un server care să-ți găzduiască site-ul. Și, la fel ca în offline, trebuie să contractezi o echipă care să ți-l construiască. Numai că, în timp ce în offline aceste activități te costă timp și bani și trebuie să le faci în mod separat, pe net o agentie de web design ți le face pe toate trei la pachet, contra unui preț ridicol de mic în comparație cu banii pe care îi dai pentru construcția magazinului fizic. Și, mai departe, aceeași agenție de web design se poate ocupa de administrarea lui, în funcție de tipul acestui site, de exemplu creând conținut text pentru el, sau poți opta pentru un om care să actualizeze produsele online, în timp ce în offline ai nevoie de o întreagă echipă de vânzători și angajați.

Așadar, când poți obține atât de multe avantaje cu atât de puține cheltuieli, fără controale de la o sută de instituții ale statului și apelând la o singură agenție de web design care să îți facă totul, de ce te-ai crampona exclusiv în vânzările din offline? Nu uita că deși poate tu nu ai cont pe Facebook sau nu folosești atât de mult internetul, clienții tăi și practic toți tinerii din România și din lume o fac în mod intensiv, iar produsul trebuie să vorbească pe limba clienților, nu pe a ta.

Mult succes!

Lasă un răspuns