Ce câștigă comentatorii cu link spre magazine online?

Primesc regulat comentarii de la oameni care se semnează cu link spre un magazin online. E vorba de linkul de pe nick, care se pune de obicei către blogul propriu. Și mă întreb: ce poți să câștigi dintr-o astfel de afacere?

comentarii spam

În primul rând, pentru cei care nu știu, linkurile din comentariile de pe bloguri sunt marcate cu atributul nofollow. Google spune că nu ține cont de ele. Dacă linkul ar fi normal, adică dofollow, atunci Google l-ar lua în considerare și i-ar acorda un plus de încredere site-ului spre care e pus acel link (lucru pe care toți posesorii de site-uri îl doresc). Dar pe cele nofollow nu le ia în considerare. Și atunci, de ce să te chinui să-ți promovezi magazinul lăsând linkuri spre el în comentariile de pe bloguri, dat fiind că aceste linkuri nu sunt potente, nu trimit autoritate?

Am câteva teorii:

Se speră că linkurile din comentarii sunt totuși dofollow

Există câțiva bloggeri care răsplătesc comentatorii cu linuri normale, adică dofollow. Probabil unii “experți seo” care comentează aici speră că poate și blogul de față se încadrează. Dacă este așa, respectivii nu sunt foarte inteligenți: o simplă analiză a unor postări anterioare le-ar arăta că linkurile din comentariile de aici sunt nofollow.

Se speră că Google ține totuși cont de linkurile nofollow

Cu alte cuvinte, unii pot să creadă că Google ține totuși cont de aceste linkuri într-o anumită măsură, dar oficial ne spune nouă că ele nu contează pentru ca noi să nu abuzăm de ele. Mie mi se par speranțe deșarte. N-am auzit încă de site-uri care să fi urcat în ranking pe baza unor linkuri din ăstea. În schimb, am auzit de oameni care au lăsat comentarii cu astfel de linkuri, după care au revenit, rugându-l pe blogger să le șteargă, pentru că magazinul lor a fost penalizat. 😆

Se speră că unii cititori vor da click pe link

În teorie, acesta e un punct valid. În practică, blogul meu nu are trafic mare, astfel încât să trimită multă lume pe linkurile comentatorilor. Și nici măcar la bloguri mari, cu zeci de mii de unici pe zi, nu prea mai intră lume pe linkuri. Cititorii de bloguri sunt ceva mai isteți decât marea masă a internauților.

Se dorește manipularea unor indici ai site-ului care nu sunt oferiți de Google

În trecut, Google afișa PageRank-ul fiecărui site. După o vreme, l-a ascuns. Astăzi cei care se ocupă de SEO recurg la alte instrumente cu care să monitorizeze site-urile clienților, să le arate ce linkuri noi au apărut spre ele, ce ranking au etc. E posibil ca unele din aceste instrumente să țină cont de linkurile nofollow. Altfel spus, expertul SEO vrea să îl păcălească pe client, arătându-i o statistică cu o mulțime de linkuri noi apărute spre site-ul lui și cu un ranking aparent mai mare, deși în realitate o mare parte din acele linkuri sunt din comentarii și deci complet inutile. Dar clientul nu știe asta.

Poate mai sunt și alte motive, nu stau acum să filozofez asupra lor.

Din punctul meu de vedere, un astfel de demers, de a lăsa o mulțime de comentarii cu linkuri spre un magazin online, nu ajută la nimic, ba dimpotrivă, poate dăuna imaginii acelui magazin. Dar, chiar dacă nu-i ajută cu nimic pe autori (și ar putea să nu-mi pese), aceste comentarii nu sunt oneste, nu aduc plus-valoare textului sub care apar (de regulă se rezumă la remarci de genul “foarte bun articol” sau “mulțumesc pentru informații”), deci sunt comentarii spam. Ca atare, când o să mai primesc astfel de comentarii, o să înlocuiesc linkul spre magazin cu un link spre acest articol.

Dacă vreți să vă promovați o afacere, ideea de a umple netul cu o grămadă de comentarii care au link spre magazinul vostru online nu-i una chiar de nota 10, deși aparent nu vă costă nimic. S-ar putea chiar să ricoșeze împotriva voastră.

Lasă un răspuns