Setări implicite la magazinele online

Fiind noiembrie (luna cu Black Friday), am răsfoit în perioada asta diverse magazine online. Și am observat la multe dintre ele, chiar la marea majoritate, o chestie teribil de sâcâitoare, ca să nu zic enervantă: faptul că țin cu dinții la setările lor implicite.

shopping online

Exemplu: intri pe Altex și scrii “SSD”. Site-ul îți arată rezultatele sortate după “relevanță”. Pe la început sunt niște sisteme desktop PC Apple care nu te interesează, că tu vrei un SSD, nu un calculator de 5000 de lei. Așa că sortezi rezultatele crescător după preț. Dai click pe primul SSD văzut și apoi accesezi (de sus, din breadcrumbs) categoria cu SSD-uri, care de fapt te intersa pe tine. Ai ajuns unde ai vrut, dar produsele sunt ordonate după “cele mai vândute”! Le sortezi din nou crescător după preț. Te uiți ce te uiți și apoi schimbi categoria, de exemplu mergi la plăci video. Cum credeți că vor fi sortate acesea? Evident, după “cele mai vândute”! Grrr.

Trăim într-o epocă plină de telefoane inteligente, gadgeturi inteligente, site-uri interactive, softuri wizard și așa mai departe, și totuși, chiar dacă de fiecare dată când intri pe site-ul X, pe orice categorie a lui, dai click să-ți afișeze produsele sortate după preț (sau după un anumit criteriu pe care-l vrei tu), site-ul tot nu e capabil să-ți memoreze preferințele și îți afișează, din nou și din nou, de fiecare dată când accesezi o altă categorie sau intri iarăși pe el, sortarea lui implicită care ție nu-ți place. De ce?

Și asta nu e doar la Altex, ci la aproape toate magazinele online. Oare toate sunt conduse de idioți?

Lasă un răspuns